Grupul maghiar CIG, care a intrat in toamna anului trecut pe piata locala de asigurari de viata printr-o sucursala, si-a propus sa vanda anul acesta 5.000 de polite, primele brute subscrise planificate fiind de 2 milioane de euro, afirma Zefir Castris, directorul general al CIG Romania.
Compania vinde in prezent numai asigurari de tip unit-linked, adica polite care plaseaza cea mai mare parte din prima platita de asigurat in fonduri de investitii.
"Piata de asigurari de viata unit-linked este departe de a fi saturata, mai este mult loc de crestere. Pentru 2010 ne asteptam la o crestere de 30-40% a vanzarilor comparativ cu 2009", spune Castris, numit in februarie la conducerea companiei in locul lui Ovidiu Dan. Castris, 43 de ani, a fost anterior director de vanzari si marketing al KD Life, o companie mica, plasata recent de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor in administrare speciala din cauza problemelor financiare cu care se confrunta. In prezent, CIG Romania are 25 de angajati in sediul central si 300 de agenti de vanzari, din care unii sunt angajati permanenti ai companiei. Maghiarii au deschis 14 agentii in toata tara si intentioneaza sa dubleze numarul acestora in urmatorii 3-5 ani.
"Compania-mama a investit pana in prezent 2 milioane de euro pentru dezvoltarea pe piata romaneasca, iar pentru acest an mai sunt programate investitii de 3 milioane de euro", sustine seful CIG Romania.
El estimeaza ca peste aproximativ 5-7 ani compania va deveni profitabila.
In prezent, compania vinde numai catre clienti persoane fizice, insa are in plan sa vanda si asigurari de grup pentru angajatori. De asemenea, asiguratorul intentioneaza sa lanseze un produs unit-linked in lei, in conditiile in care cel pe care il vinde acum este denominat in euro. Fondurile unit-linked sunt administrate de trei firme de asset management: Concorde Ltd., Aberdeen