Piesa de rezistenţă 4WD renăscută în 2013 urmează să fie asamblată într-o cadenţă redusă de către divizia Quattro în Neckarsulm, Germania, şi cu vânzări aşteptate a începe abia din 2014, este anunţată de oficialii din Ingolstadt prin nişte schiţe ale unui nou supercar hibrid.
Audi Quattro Sport E-Tron Concept va utiliza o platformă derivată din noul MLB (Modular Longitudinal Base Matrix), ceea ce plasează dimensiunile sale peste cei 4.280 mm ai conceptului Quattro din 2010, undeva în jurul a 4,6 metri, adică cu 10 cm sub actualul A5. Distanţa între axe va spori de la 2.600 mm la 2.810 mm, lăţimea va fi aproape de 1,90 metri, iar înălţimea la plafon de 1,33 metri.
Studiul Audi Quattro Sport E-Tron Concept va cântări graţie structurii sale ultrauşoare din aluminiu şi CFRP doar 1.300 kg, prin comparaţie, Audi S5 ce utilizează un 3.0 TFSI de 333 CP cântăreşte la gol 1.745 kg.
Numele „E-Tron” din pompoasa denumire Quattro Sport E-Tron Concept nu este doar un artificiu de marketing, acesta trădând faptul că este vorba despre un hibrid cu autonomie extinsă ce va putea rula minim 33 km în modul silenţios 100% pur electric. Totuşi, sub capotă nu poate fi ignorat aportul unităţii Twin-Turbo 4.0 TFSI care pe RS6 dezvoltă 560 CP şi 700 Nm. Diferenţa până la cei 700 CP ai ansamblului dual este contribuţia motoarelor electrice. Performanţele lui Quattro Sport E-Tron Concept vor fi la nivelul unui Audi R8 V10, poate chiar mai bune de atât. Sprintul 0-100 km/h este aşteptat a fi în jurul a 3 secunde, iar viteza maximă de 330 km/h. Preţul de 160.000 de euro, cu toate că este aproape de cel al unui Porsche 911 Turbo, nu va fi totuşi prohibitiv.