Thomas Achelis este membru in board-ul Asociatiei Internationale de Relatii Publice (IPRA), membru al Institutului Britanic de PR (Charted Institute of Public Relations), membru de onoare al Asociatiilor de PR din Romania si Rusia si co-fondatorul Institutului pentru Calitate in Relatii Publice (IQPR). In perioada 1995-2006 , Thomas Achelis a detinut functia de Presedinte al Confederatiei Europene de Relatii Publice (CERP) - organizatie care reuneste 25 de asociatii europene de PR. In 2003 a infiintat la Bucuresti fundatia romana \"Forum for International Communications\" si a initiat competitia national� \"Romanian Public Relations Award\". A absolvit facultatea de film si televiziune din M�nchen si activeaza in PR de peste 30 de ani.
1.) Care este in acest moment nivelul pietei autohtone de Public Relations si si care este raportul cerere-oferta?
Consider ca nivelul pietei romanesti de relatii publice este ridicat, chiar daca vorbim strict de caliatea acesteia. Companiile autohtone sau internationale, care repreinta potentialii clienti beneficiaza in Romania de sevicii de PR care nu difera de cele furnizate in Germania sau alte tari vest-europene. In acelasi timp, apreciez ca oferta agentiilor specializate de PR sunt suficient de dezvoltate, insa numai in cazul orasului Bucuresti. In schimb, in restul tarii exista un deficit de oferta, astfel incat nevoia de firme de PR este in crestere, in timp ce in orasele mari din tara, acest fenomen este bine conturat.
2.) La cat estimati anul acesta piata autohtona de PR?
In contextul aderarii la UE, piata autohtona de PR se va caracteriza printr-un ritm de crestere sustinuta.Un numar tot mai mare de investitori internationali privesc Romania ca o oportunitate interesanta pentru investitii, iar acestia vor avea nevoie de servicii de Public Relations. In opinia mea, nu exista nimeni in tara care