Şantierele navale româneşti s-au adaptat crizei şi lansează vase pe bandă rulantă, concurând cu cele mai importante şantiere similare din lume. Navele construite aici au beneficiari externi, din Asia în Europa. O singură navă construită la Galaţi a ajuns în dotarea Poliţiei de Frontieră Constanţa. La Şantierul Naval Damen din Galaţi a avut loc zilele trecute o premieră, lansarea simultană a trei nave. „Evenimentul, trei nave lansate simultan, în docul uscat, este o premieră, dar va fi depăşit anul viitor, în luna iulie, când vom avea patru nave lansate în acelaşi moment.
Una dintre cele trei nave lansate este «research vessel», navă de cercetare realizată pentru un client din Belgia. Celelalte două nave sunt remorchere de tipul ASD3212 şi sunt nave prototip pentru Grupul Damen. Sunt remorchere portuare, dar şi cu posibilitate de participare la stingerea incendiilor. Nu au nici o restricţie de navigaţie, de condiţii climatice, starea mării sau distanţa de deplasare de la mal", ne-a declarat ing. Dinu Berariu, manager de proiect la Damen Galaţi.
Remorcherul de Galaţi, un „Rolls Royce" al mărilor lumii
Grupul Damen este specializat în construirea tuturor tipurilor de nave, dar în ceea ce priveşte construirea remorcherelor este compania nr. 1 în lume, de genul a ceea ce reprezintă Rolls Royce în domeniul construcţiilor auto. „Noi la Galaţi facem remorchere, nave speciale, de patrulare, de aprovizionare, de stingere a incendiilor sau cargouri, dar remorcherele realizate de Grupul Damen sunt considerate ceea ce sunt «Rolls Royce»-urile în domeniul construcţiilor auto. Sunt clienţi pentru care am lucrat şi care acum vor să îşi facă remorcherele la Galaţi. Deşi în China sau în alte şantiere din Orient sunt mai ieftine, ei au cerut să le construiască aici. Cele construite la noi nu sunt deloc ieftine, dar sunt cele mai bune", a mai precizat Dinu Berariu. G