Componentele de marketing mobil vor fi diversificate in cadrul campaniilor de comunicare implementate anul viitor, conform estimarilor realizate de Syscom Digital, agentie interactiva si una dintre cele mai importante companii jucatoare pe piata locala de mobile marketing.
“La finalul acestui an piata locala de profil a ajuns la o valoare de cca 7-7,5 milioane de Euro, iar pentru 2012 exista premise sa stagneze valoric intrucat nu valoarea in sine a pietei va creste, ci volumul si diversitatea activitatilor prin scaderea preturilor. Marketerii care folosesc acest canal de comunicare de cel putin 2-3 ani inteleg deja avantajele legate de eficienta, implementarea facila si rezultatele imediate si tocmai de aceea vor diversifica activitatile specific pentru a obtine rezultate cat mai bune insa nu cred ca vor creste semnificat investitiile in acest sector”, considera Maia Novolan, director general Syscom Digital.
In ceea ce priveste bugetele de marketing, anul viitor nu va fi mult diferit fata de 2011.
“Exista posibilitatea ca tendinta din anul 2011 de mutare pe traseul anului a unei mici parti din bugetele de marketing de pe alte componente pe componenta de marketing mobil, sa se pastreze si in 2012 generand astfel o crestere probabila de 8-10%. Cresterile preconizate ar putea insa sa compenseze downsize-ingul valoric al pietei de mobile marketing generat de presiunea tot mai mare pe tarife venita din partea clientilor, prin urmare avem toate motivele sa ne asteptam la o stagnare valorica a pietei, chiar daca volumul activitatilor creste”, mai spune Novolan.
SMS-urile vor reprezenta in continuare baza a peste trei sferturi din campaniile de marketing mobil, insa utilizarea codurilor QR complementar cu alte tool-uri (web, gaming, voce, FB, aplicatii mobile) ar putea creste anul viitor si cu pana la 50%, avand in vedere potentialul pietei din Roman