Pe masura ce analize datelor clientilor devin din ce in ce mai eficiente la nivel de cost, stiinta mai sofisticata, iar consumatorii genereaza date mai masurabile ca niciodata, retailerii vor fi capabili sa prezica comportamentului, nevoile si dorintele clientilor, sa realizeze oferte personalizate si sa comunice foarte targhetat, arata un studiu recent al companiei JWT.
In studiul “Retail Rebooted,” JWT analizeaza factorii care aduc schimbari semnificative in piata de retail, iar unul dintre elementele cheie in metamorfoza din domeniu este personalizarea.
Care sunt factorii care fac posibil acest upgrade la nivel de “merchandising” personalizat pentru fiecare client in parte?
Pe de o parte, cantitatea de informatii disponibila online in fiecare moment, care continua sa creasca. Sursele acestor date sunt numeroase: browsere, device-uri mobile, social media, chestionare. Deja exista mai multe date decat ar putea analistii sa treaca in revista.
Social media este o alta sursa bogata de date pe masura ce brandurile suprapun pagina de Facebook, spre exemplu, platformelor de vanzari online. Mai mult, potrivit studiului analistii incep deja sa cerceteze informatiile nestructurate din posturile pe Facebook, ceea ce aduce si mai multe date despre obiceiurile consumatorilor.
In plus analizarea datelor este mai rapida, mai ieftina si mai buna.
Pana nu demult costurile asociate cu colectarea, stocarea si analizarea unor catitati mari de informatii erau prohibitive pentru multe companii, asa ca de multe ori, informatiile ramaneau depozitate in departamente, iar decizia de analiza era rezervata top managementului. In prezent, noile instrumente si tehnologii, de la stocarea in cloud, la platforme software ca Apache Hadoop, au ajutat la scaderea costurilor asociate cu colectarea, stocarea si managementul datelor pana la o sesime din cat erau