Municipiul Sebeş, localitate tranzitată zilnic în medie, potrivit unui studiu, de 44.000 de autovehicule şi situată la intersectarea a două drumuri europene, va scăpa de joi, odată cu inaugurarea autostrăzii Orăştie-Sibiu, de traficul ce 'sufoca' oraşul şi care afecta inclusiv clădirile, multe monumente istorice, reprezentative pentru un burg săsesc.
Necesitatea construirii unei şosele de centură a municipiului Sebeş a fost o temă des abordată de-a lungul ultimului deceniu de către autorităţile locale şi parlamentarii din judeţ, dar şi de oamenii de afaceri din oraş, care au susţinut, în deseori rânduri, că pierd importante sume de bani din cauza traficului care bloca localitatea ore în şir.
'Maşinile cu marfă nu ajung la timp pentru procesele de producţie, costurile cu carburanţii s-au dublat, iar oamenii din localităţile învecinate întârzie la serviciu', susţineau, în urmă cu câţiva ani, membrii Asociaţiei Oamenilor de Afaceri Sebeş, care au cerut atunci reprezentanţilor administraţiei locale să rezolve cât mai urgent problema şoselei de centură de teamă că firmele lor vor ajunge în pragul falimentului.
Tot în urmă cu câţiva ani a existat inclusiv o petiţie on-line adresată de sute de şoferi Ministerului Transporturilor pentru construirea şoselei de centură, deoarece erau situaţii în care dura mai mult traversarea oraşului Sebeş, care ajungea mai ales vara şi la două ore, decât, de exemplu, străbaterea distanţei dintre Sebeş şi Sibiu. Circulaţia în oraş era de multe ori blocată, şirul de maşini aflate în tranzit întinzându-se pe mai mulţi kilometri în interiorul localităţii, iar în unele perioade chiar pe toată lungimea drumului din intravilanul Sebeşului.
Varianta de ocolire a municipiului Sebeş, la intersecţia DN 7/DE 68 cu DN 1/DE 81, pe traseul autostrăzii Sibiu-Deva, Coridorul IV paneuropean,