Turismul romanesc, odata laudat pentru ospitalitate, gastronomie si cultura, este aspru criticat de tour-operatorii germani, in special din cauza felului in care s-a prezentat litoralul romanesc in sezonul estival 2007, se arata in studiul "Romania vazuta de tour-operatorii germani", realizat de WBF/GTZ Romania.
Reprezentantul GTZ, Carmen Chasovschi, a explicat motivul scaderii constante din ultimii trei ani a calitatii turismului romanesc. "Turistii germani s-au obisnuit sa priveasca Romania altfel decat ca pe o tara exotica din Europa de Est si asteapta acum conditii asemanatoare cu cele din alte destinatii", a declarat Chasovschi, citata de Realitatea TV.
Din cauza starii litoralului romanesc, ce duce lipsa de competitivitate, trei dintre cei mai importanti tour-operatori germani, FTI, Neckermann si TUI, care detin 50% din piata turistica germana, au parasit Romania.
Potrivit raportului, "mancarea este naturala si gustoasa, insa nu poate fi gasita tot timpul si este servita rece. De asemenea, serviciile de masa din hoteluri sunt, in general, mai proaste decat in restaurante, modul de preparare al carnii si legumelor lasa de dorit, micul dejun este de slaba calitate, iar muzica este prea tare in restaurante".
Alte bile negre date de germani conditiilor gasite in Romania sunt calitatea slaba a serviciilor, infrastructura precara, cat si faptul ca restaurantele romanesti, in care gradul de igiena este scazut, se orienteaza mai mult spre gastronomia internationala, desi mancarea romaneasca este la mare cautare de turisti.
Nemtii sunt nemultumiti si de faptul ca in Romania exista prea putine hoteluri de trei si patru stele, iar nivelul de satisfactie din punct de vedere al cazarii este prea scazut in zonele rurale. In ceea ce priveste turismul cultural, germanii au obiectat fata de proasta promovare si semnalizare