Un sfert dintre candidaţii la examenul de titularizare mai speră, de ieri, la un post de profesor titular, după ce rezultatele au fost afişate. Comportamentul lor a fost mai ruşinos decât al elevilor: dintre cei 1.136 de înscrişi la examenul de titularizare, 212 nu s-au prezentat, iar 101 au predat foile de examen goale
După ore întregi de aşteptare şi amânări după amânări, peste 900 de candidaţi au aflat ieri dacă a meritat să susţină concursul de titularizare. Listele cu rezultate au scos la iveală slaba pregătire a candidaţilor. Aceasta este subliniată de faptul că din cei 1.136 de înscrişi la examenul de titularizare, 212 nu s-au mai prezentat în sălile de examen, iar alţi 101 au făcut doar act de prezenţă. După ce au citit subiectele, s-au resemnat şi au predat foile de examen goale, precum bagajul de cunoştinţe adunat pentru a preda lecţii elevilor. „Sunt cei care vin din alte sectoare şi au încercat în învăţământ fără să aibă experienţă activităţii metodice. Alţii au avut ghinion, iar unii chiar nu au nicio treabă cu învăţământul”, comentează situaţia inspectorul şcolar general Dorel Agache.
Oficial, e bine
La Braşov, anul acesta niciun cadru didactic nu a luat nota 10. În lipsa unei pregătiri temeinice, 176 au obţinut note sub 5, iar 198 note între 5 şi 6. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar explică rezultatele de la Braşov şi prin nivelul ridicat de dificultate al subiectelor pentru cei care vin din alte sectoare şi au vrut să între în învăţământ. „Procentual vorbind, numărul celor care au note peste 7 sunt de 37%. După părerea mea, e un procent bun, care demonstrează că din peste 800 de candidaţi, 37% au fost foarte bine pregătiţi. Mai sunt şi cu note între 5 şi 7, dar şi peste 30% cu note între 1 şi 4,99. Faţă de anul anterior, notele sunt mai bune acum cel puţin statistic vorbind”, susţine Agache.
Unii se mulţum