Deşi a generat un uriaş scandal, Logan-ul de 70.000 de euro, transformat peste noapte în Logan-ul de 41.000 de euro a ajuns ieri la Poliţia Cluj. Ieri, la Poliţia Cluj au fost prezentate şase din cele 14 maşini de poliţie marca Logan MCV cu motor de 1,5 cmc, repartizate pentru acest judeţ şi care vor intra şi în dotarea proaspătului birou care supraveghează traficul rutier pe autostrada Transilvania.
Comisarul şef Alexandru Mureşan, şeful Poliţiei Rutiere Cluj a explicat că maşinile au montat un dispozitiv special de tip radar care depistează maşinile care circulă mai repede decât limita legală şi care care acţionează automat, astfel încât detectoarele radar devin inutile.
De asemenea, radarale performante pot depista viteza autoturismelor care circulă în paralel pe acelaşi sens de mers, lucru imposibil până în prezent. „Maşinile vor fi folosite în special la acţiunile organizate pentru depistarea celor care încalcă limita legală de viteză”, a spus comisarul şef Mureşan. Contract cu scandal
Achiziţia autoturismelor de către Ministerul de Interne a stârnit la sfârşitul anului 2008 un imens scandal în urmă căruia şeful Poliţiei Române, chestorul Gheorghe Popa şi-a dat demisia.
La momentul respectiv, contractul era de 426 de milioane de euro, fapt ce făcea ca pentru fiecare Logan care ar fi urmat să intre în dotarea poliţiei, Ministerul de Interne ar fi urmat să achite aproximativ 70.000 de euro.
În urma unui scandal imens, legat de modalitatea de achiziţie a acestor autoturisme, contractul a fost blocat şi renegociat vreme de câteva luni. La mijlocul lui 2009, noul şef al Poliţiei Române, chestorul Petre Tobă, a anunţat că reţurile de achiziţie au fost reduse la 41.000 de euro, sumă care include taxele de înmatriculare, asigurările RCA şi CASCO şi cheltuielile de tip leasing.