(Foto: )
Minciunile debitate de Carpatair ne-au dus cu gandul ca, undeva pe filiera, exista alte interese decat acelea ale confortului calatorilor, poate chiar carotarea concurentei aeronautice si detinerea monopolului aerian. Surpriza a venit atunci cand reporterii Expresului de Sud au descoperit cine sunt personajele care conduc Carpatair si cam ce au invartit la viata lor...
Valerii Macovei, director general adjunct la Carpatair are dosar penal la Parchetul Timis.
Ofiterii Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul Inspectoratului de Politie al Judetului Timis au declansat, cu avizul procurorilor, urmarirea penala impotriva lui Valerii deoarece, potrivit anchetatorilor, au fost aduse din strainatate mai multe piese pentru aeronavele aflate in dotarea „Carpatair“, insa in documentele insotitoare au fost inserate date eronate privind valoarea bunurilor importate.
In plus, organele de ancheta timisorene au mai descoperit ca, pentru efectuarea de operatiuni de perfectionare pasiva, compania nu detinea autorizatie eliberata de Directia Regionala Interjudeteana Vamala Timisoara, asa cum cer normele legale.
Potrivit oamenilor legii, „prejudiciul cauzat bugetului public de directorul general adjunct al companiei aeriene Carpatair se ridica la peste 9 miliarde lei“. Cu alte cuvinte, Carpatair a facut contrabanda cu piese de avion. Sorin Rosca, condamnat pentru contrabanda, a ajuns mare in Carpatair.
Fost inspector la Autoritatea Aeronautica Civila Romana, a fost condamnat definitiv, pe 26 februarie 2001, de Curtea Suprema de Justitie, la ani grei de puscarie.
Rosca a primit una dintre cele mai grele pedepse din lotul „Tigareta 2“ - 7 ani pentru asociere in vederea savarsirii de infractiuni, 8 ani pentru complicitate la contra