Copiii de 10 ani sunt dependenti de imagine, in 5 ani nu va mai exista gheata in Oceanul Arctic, chelnerii au fost inlocuiti de ecrane cu comanda prin atingere, iar gatitul in propria bucatarie necesita din ce in ce mai multe gadgeturi performante. Acestea sunt doar concluziile ultimului deceniu. Iata ce prevad specialistii pentru urmatorii ani.
Fara relatii cu clientii
Cand Clarence Saunders a deschis Piggly Wiggly in 1916, un magazin era un loc in care cumparatorul ii spunea omului din spatele tejghelei ce isi doreste, iar acesta ii aducea produsele si ii lua banii. In magazinele lui Saunders, insa, avea loc ceva neobisnuit. Clientii aveau voie sa se plimbe nestingheriti printre rafturi, sa-si aleaga singuri produsele si abia apoi sa le plateasca.
Magazinul cu "autoservire", cum l-a numit Saunders cand si-a patentat inventia, avea sa revolutioneze piata de retail, de la aparitia ATM-urilor la "alimenteaza-si singur masina cu benzina". Companiile adora "self-service"-ul. In primul rand pentru ca scutesc sume impresionante de bani si in al doilea rand pentru ca, paradoxal, clientii platesc extra pentru serviciile de acest gen.
Previziunea lui 2008 - in curand nu va mai exista niciun fel de serviciu de relatii cu clientii. Cei care fac acum aceasta meserie vor fi inlocuiti de niste voci si niste comenzi prestabilite. Nu vor mai exista nici chelneri, sau barmani. Pentru ca au fost deja inclocuiti (in anumite restaurante) de un computer cu touch screen pe care sa va tastati comanda.
Pana si sistemul medical adopta acest nou trend. In Pennsylvania, Heritage Valley Health System va folosi cat de curand niste aparate situate in camera de garda. Acestea au un corp omenesc pe ecran si va indeamna sa atingeti locul care va doare. In functie de asta va veni un doctor care se va ocupa de problemele dumneavoastra. Iar Continental Airlines