CEO's for Cities este o organizatie americana puternica si influenta, iar misiunea sa este cercetarea evolutiilor din mediile urbane pentru identificarea curentelor si tendintelor pozitive si negative, decodarea acestora si gasirea de solutii pentru inovatii si implementarea lor eficienta. Deviza "Trebuie sa avem orase puternice pentru a avea o America puternica" este aplicabila, in era globala, oricarui stat care se respecta.
CEO's for Cities a elaborat un document numit "40 de idei despre viitor". 40 de personalitati au fost chemate sa raspunda la doua intrebari:
1. Ce oportunitati si/sau amenintari ar putea modifica felul in care se vor dezvolta orasele in urmatorii 15 ani?
2. Daca este sa se profite de aceste oportunitati sau sa se faca fata posibilelor amenintari, ce ar trebui sa inceapa sa faca orasele chiar de azi?
Rapsunsurile au identificat in jur de 40 de teme majore ale caror dezvoltari viitoare ar putea redefini zonele urbane.
Toate opiniile, in esenta, au accentuat importanta designului ca metoda de gandire si proiectare (studiu, planificare, ordonare, articulare, idei, comunicare etc.), de identificare a oportunitatilor, amenintarilor si solutiilor. Unul dintre principiile aplicarii designului este cel enuntat de marele arhitect scandinav Eliel Saarinen: "Un obiect trebuie gandit intotdeauna intr-un context mai larg: un scaun intr-o camera, camera intr-o casa, casa pe un teren, terenul in planul unui oras". Cu alte cuvinte, integrare coerenta si functionala.
Dintre cele 40 de subiecte identificate, toate sunt aplicabile si Bucurestiului - unele imediat, altele pe termen mediu si lung.
Una dintre teme este cum sa faci orasul un mediu ostil infiltrarii terorismului. O solutie ar fi revitalizarea vietii publice, de strada, prin crearea unui mediu prietenos, care sa sporeasca coeziunea comunitatii in jurul