Marlene Dietrich, actriţa contrastelor, cea care a surprins de-a lungul carierei sale prin feminitate, reformă şi “ţinută”, atât în rolurile cinematografice, cât şi în viaţa particulară… Realitatea Ilustrată, 16 martie, 1933
Marlene Dietrich, actriţa contrastelor, cea care a surprins de-a lungul carierei sale prin feminitate, reformă şi “ţinută”, atât în rolurile cinematografice, cât şi în viaţa particulară…
Marlene a dat o mică lovitură când a făcut primul său film american, “Marocco”, în care a apărut ca diseuză într’o cafenea, purtând frac şi joben. “Ce continental!”, au exclamat atunci americanii, dar surpriza a fost repede uitată. A venit apoi ultimu-i film, “Viciul blond”, în care Marlene poartă iar fracul – de data asta însă alb şi garnisit cu strasuri. Din momentul de faţă actriţa a ajuns să utilizeze îmbrăcămintea bărbătească chiar pe străzile Los Angeles-ului.
Vor avea marile luptătoare ale feminităţii mondiale o Jeanee d’Arc în persoana Marlenei Dietrich? Vor suferi oare creatorii de modă ai Parisului o înfrângere de pe urma frumoasei Marlene, în această luptă la care a pornit singură şi care va deveni poate un eveniment memorabil în istoria lumii? Va fi acest ultimatum al actriţei un “strigăt de alarmă” ce-şi va găsi răsunet pe întreaga suprafaţă a globului şi va fi ţinuta ei un drapel de libertate pentru femeile care-şi risipesc timpul şi banii pentru a se afla în pas cu moda?
Acestea sunt câteva dintre întrebările pe care oamenii de gândire ai Hollywoodului şi le-au pus în ultimele câteva săptămâni, de când Marlene Dietrich a eclipsat legenda Gretei Garbo, apărând în magazine, cafenele şi chiar la premiere în haine bărbăteşti – ajustate astfel încât să-i evidenţieze provocatoarele-i linii –, dar în orice caz haine bărbăteşti.
Ceea ce pare mai ciudat în această mişcare de reformă p