Walt Disney va interzice difuzarea reclamelor la junk food în reţelele sale TV, radio şi on line. În plus, gigantul media american, care deţine şi faimosul parc de distracţii, va impune noi standarde de nutriţie pentru a combate creşterea cazurilor de obezitate în rândul copiilor, informează BBC.
video platformvideo managementvideo solutionsvideo player
Prima doamnă ale SUA, Michelle Obama, un susţinător activ al combaterii obezităţii la copii, a descris iniţiativa ca fiind „game changer” (nr. schimbarea regulilor jocului) şi a salutat această iniţiativă. „În urmă cu câţiva ani, dacă mi-aţi fi spus mie sau oricărei alte mame sau oricărui tată că cei mici nu vor mai vedea o singură reclamă la produse fast food în timp ce uită la desenele animate favorite, nu v-am fi crezut", a declarat Michelle Obama.
Noile reguli nu vor intra în vigoare până în 2015 şi o mare parte vor depinde de modul în care Disney defineşte fast food. Producătorii de fast food şi băuturi cu zahăr cheltuiesc aproximativ 1 miliard de dolari pe anpe reclame care îi vizează pe copiii cu vârsta sub 12 ani, mai notează BBC.
Disney a anunţat că orice tip de cereale cu mai mult de 10 grame de zahăr pe porţie şi mâncare ce conţine peste 500 de calorii nu vor mai apărea în reclame. Băuturile dulci şi produsele cu conţinut mare de sare vor fi de asemenea interzise pentru reclame, a anunţat compania.
Bob Iger, CEO al Walt Disney, a admis că această măsură ar putea cauza o scădere pe termen scurt a veniturilor obţinute din reclame, dar a adăugat că firma va adapta şi crea noi produse care să întrunească noile standarde.
Studii recente au indicat că aproape o treime din copiii din SUA sunt supraponderali sau obezi. Săptămâna trecută, primarul New York-ului, Michael Bloomberg, a propus o interdicţie la vânzările de băuturi cu concentraţie mare de zahăr în restaurante, ci