Microsoft a prezentat tableta "Surface", cu diagonala de 10,6 inci şi următoarea versiune a sistemului de operare Windows, compania încercând astfel să propună un concurent puternic pentru iPad-ul celor de la Apple, transmite Bloomberg.
Surface reprezintă o abatere de la strategia tradiţională a Microsoft de a se concentra pe dezvoltarea de software pentru sisteme hardware produse de companii partenere.
Tableta va avea ecran cu o diagonală de 10,6 inci şi va fi echipată cu Windows 8 Pro sau Windows RT, urmând să apară pe piaţă în a doua jumătate a acestui an, a declarat directorul general al Microsoft Steve Ballmer în evenimentul de prezentare organizat luni seara la Los Angeles
Varianta cu Windows 8 Pro este bazată pe o platformă Intel, în timp ce versiunea cu Windows RT este construită pe hardware ARM. Surface vine îmbrăcată într-o husă, iar partea care acoperă ecranul poate servi drept tastatură şi track pad.
Cel mai mare producător de software din lume şi-a intensificat astfel asaltul pe piaţa tabletelor, preferate de tot mai mulţi consumatori în defavoarea laptopurilor. Creşterea explozivă a pieţei tabletelor în ultimii doi ani a afectat seminificativ piaţa PC-urilor, în special segmentul portabilelor, exercitând presiuni asupra veniturilor generate de Windows.
Noua strategie ar putea deteriora relaţiile companiei cu unii producători de PC-uri, care au investit masiv pentru a-şi dezvolta propriile tablete Windows 8 şi ar putea fi nemulţumiţi că sunt nevoiţi să concureze cu un produs Microsoft.
"Ce pot să spun? A îngheţat iadul. Mişcarea este în antiteză totală cu afacerea lor de bază. Şi-au luat soarta în propriile mâini. Este o decizie îndrăzneaţă, dar foarte riscantă. Tableta s-ar putea transforma, pentru Microsoft, în următorul Zune sau următorul Xbox", comentează pentru Bloomberg Michael Gargenberg, analist la Gartn