Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) incepe, de luni, verificarea dosarelor taximetristilor de pe listele de asteptare, potrivit prevederilor unui ordin al Ministerului Internelor care precizeaza ca doar transportatorii autorizati pot ramane inscrisi pe aceste liste.
In conformitate cu prevederile articolului 22, aliniatul 5 din Ordinul Ministerului de Interne si Reformei Administrative 356/2007, care prevede ca pe listele de asteptare nu mai raman inscrisi decat transportatorii autorizati, de luni va incepe verificarea dosarelor acestora, informeaza intr-un comunicat de vineri Primaria Municipiului Bucuresti.
Astfel, listele cu cei inscrisi vor fi afisate la intrarile institutiei Primariei Capitalei, precum si la sediul Centrului de Informare al municipalitatii, in fiecare zi urmand a fi verificate cate 10 dosare, in ordinea crescatoare a numarului de inregistrare eliberat de Registratura PMB.
In luna iulie, in urma unei intalniri cu reprezentantii Camerei Nationale a Taximetristilor din Bucuresti si Romania, primarul general Sorin Oprescu a decis infiintarea unei Comisii de Dialog Social care sa inventarieze problemele taximetristilor si sa gaseasca solutii pentru rezolvarea lor.
"Avem nevoie si de un Cod al taximetristilor care sa stabileasca in detaliu obligatiile si drepturile acestei bresle. Rolul Comisiei de Dialog este sa realizeze toate aceste lucruri, pe care taximetristii sa si le asume de bunavoie, inclusiv sanctiunile pentru incalcarea lor. Taximetria trebuie sa devina un sprijin si o prelungire a transportului in comun, asa cum este in marile capitale", declara, atunci, primarul general Sorin Oprescu.
Potrivit autoritatilor municipale, intalnirea din iulie a continuat discutiile initiate de Sorin Oprescu in perioada campaniei electorale, referitoare la masurile pentru combaterea pirateriei in taxim