Acum vreo doi ani, daca imi amintesc bine, cineva injura cu patos bolovanii de pe Bulevardul Constantin Prezan. Ditamai soseaua cu trei benzi pe sens, iar tu, sofer, iti faci bucati masina. Colac peste pupaza, ca si cum ai fi avind vreo masina de offroad si ai putea s-o calci, pe portiunea dintre Arcul de Triumf si giratoriul de la Aviatorilor mai ai si limita de viteza de 60. Altfel spus, esti un pic luat la misto, cita vreme, daca nu vrei sa te dai peste cap cu masina, nu are sens sa ii dai mai mult decit limita impusa, scrie Alex Mihaileanu, pe blogul lui.
Mai in gluma, mai in serios, faceam misto pe seama frustrarii omului: "Sint niste bolovani monument istoric, sa respectam istoria, da?". De vreo citeva zile, imi dau seama ca incep, la fel ca omul care dadea cu primariile bucurestene de pamint, sa iau acest aspect foarte in serios, chiar in mod personal. Si asta dupa ce am constientizat ca, o data la doua luni, niste neni trimisi de cine s-o ocupa de drumuri trebuie sa blocheze cite doua-trei zile cel putin o banda, ca sa rearanjeze bolovanii.
Nu ca pavajul ar sari de unul singur, dar cind pe acolo iti trec zilnic masini de citeva tone, e normal sa se degradeze. Totusi, avind in vedere ca Prezan este, pina la urma, una dintre cele mai circulate artere ale Capitalei, as intelege sa se si faca ceva, astfel incit sa nu fie nevoie ca, taman atunci cind e aglomeratie, sa mai vina niste dorei care s-o blocheze mai rau decit e de obicei. Prin urmare, nu cred ca ar strica niste asfalt.
Acum, ca sa torni asfalt acolo, nu poti. Pentru ca e bulevard considerat monument istoric. Sau cel putin asa stiu eu, poate m-oi insela. De ce naibii om proteja noi niste bolovani, mi-e greu sa inteleg. As pricepe daca pe bolovanii aia nu ar circula masini. Spre exemplu, si in Milano exista strazi pavate, dar sint inchise circulatiei. Sint rezervate cel mu