Vara pare un sezon fructuos pentru Porsche. Contabilizarea realizărilor producătorului auto premium german ne poartă dintr-un capăt în altul al lumii. Una via Beijing, alta – aproape sigur – în California şi, ca să nu ne facem de râs, 29 în România.
1 /.
Dacă nu aţi băgat de seamă, vă spunem noi. Săptămâna pe care tocmai o încheiem a debordat de evenimente marca Porsche. O lansare cât se poate de prozaică, un anunţ care amplifică un val tot mai insistent de speculaţii şi o validare a unui obicei neaoş.
Începem cu ultima, întrucât ne priveşte direct. Importatorul Porsche în România a raportat cu mândrie „29 de vânzări pentru noul model SUV Porsche Cayenne”, care a fost lansat nu mai departe de luna trecută.
Iată că se mai găsesc oameni de succes, optimişti, neafectaţi de criza financiară care îşi face de cap prin ţară, în măsură să pună ban pe ban pentru a achiziţiona o maşină cu un preţ minim de 59.920 de euro şi maxim de 121.914 euro (asta dacă nu se intervine asupra echipărilor standard cu opţionale). Probabil că în ei - şi în alţii ca ei, întrucât mai sunt şi fani/clienţi ai altor mărci de prestigiu - ar trebui să ne punem speranţa salvării din impasul economic în care ne găsim.
Ca o paranteză, într-o săptămână petrecută la începutul lunii trecute în Germania, am descoperit – cuvântul este atent ales – numai două modele Porsche Cayenne prin traficul destul de intens pe care îl propune Bavaria. Desigur, nu trebuie înţeles că nemţii ar boicota cumva SUV-uri Porsche.
Pentru amatorii de statistici trebuie menţionat că din cele cinci versiuni Porsche Cayenne disponibile, favoritul clienţilor români a fost modelul Diesel, din care s-au vândut 16 unităţi, Urmează varianta S, cu şapte unităţi.
Hibridul, o realizare Porsche mai puţin gustată
Noutatea absolută a noii generaţii Porsche Cayenne o re