O vacanţă de 8.500 de euro, produse foto de 8.000 de euro şi o factură la utilităţi de 5.500 de euro au fost plătite online de la începutul acestui an până în prezent, acestea fiind produsele cu cea mai mare valoare plătite de români pe internet, potrivit datelor de pe procesatorul de plăţi online Pay U.
În topul tranzacţiilor cu cele mai mari valori intră şi bilete de avion de 4.500 de euro, produse software de 4.000 de euro, produse de uz personal tot de 4.000 de euro, dar şi produse de IT de 2.800 de euro, confecţii de 2.600 de euro, un voucher la un site de reduceri de 2.500 de euro, jucării de 2.300 de euro şi bijuterii de 1.500 de euro, arată aceeaşi sursă. Toate aceste tranzacţii s-au efectuat în perioada ianuarie-21 august anul acesta.
"Topul nu s-a schimbat în ultimii ani. În continuare, cele mai achiziţionate produse rămân cele din segmentul de turism, telecom (în special plata facturilor), servicii şi IT", a spus Manuela Stoica, public relations & marketing specialist în cadrul Pay U România.
Ea a mai precizat că ceea ce diferă este ritmul de creştere de la un an la altul, dar şi numărul tranzacţiilor şi volumul. Unele segmente au cunoscut boom-uri în 2007-2008, altele abia acum intră acum în atenţia cumpărătorilor.
De exemplu, turismul a înregistrat o creştere cu 12% anul acesta faţă de 62% în 2009 şi 669% în 2007 comparativ cu anul anterior. Pe de altă parte, serviciile au crescut cu 16% anul acesta faţă de 49% în 2009 şi cu 137% în 2007.
IT-ul a avut o evoluţie mai specială, a crescut anul acesta cu 12%, după ce în 2009 a avut o creştere foarte mică de 1%, iar în 2007 cu 353%. În ceea ce priveşte tranzacţiile pentru plata utilităţilor, anul acesta s-a înregistrat o creştere cu 9% faţă de 91% în 2007.
"În urmă cu cinci ani topul tranzacţiilor online cu cele mai mari volume arăta astfel: vacanţe (circ