RCS&RDS spune, într-un comunicat, că nu poate fi de acord să continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de 3 ori mai mari decât cele pentru alte canale similare, pentru toţi abonaţii săi, în condiţiile în care cota medie de audienţă a canalelor Discovery este de aproximativ 1%.
RCS&RDS a scos, vineri dimineaţă, de pe platforma sa de satelit Digi, televiziunea Discovery Channel, fără a-şi anunţa telespectatorii, unii dintre aceştia solicitând pe pagina de Facebook a companiei reintroducerea postului în grilele operatorului.
Într-un comunicat remis luni agenţiei MEDIAFAX, compania de telecomunicaţii RCS&RDS spune că "nu intenţionează să renunţe la difuzarea canalelor documentare, ci doar să le înlocuiască pe unele dintre acestea".
"Compania noastră nu poate fi de acord să continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de 3 ori mai mari decât cele pentru alte canale similare, pentru toţi abonaţii săi, în condiţiile în care cota medie de audienţă a canalelor Discovery este de aproximativ 1%. Nu putem accepta principiul: 1% doresc şi 100% plătesc! Întrucât tarifele Discovery au fost întotdeauna în dolari SUA, deşi abonamentele noastre sunt plătite în lei, sumele solicitate de grupul Discovery, numai pentru România, au crescut continuu de-a lungul anilor, indiferent de criza economică sau de ratele de schimb valutar. Astfel, echivalentul în lei al sumelor din 2012 este de două ori mai mare decât al celor din 2008, adică o creştere cu 100% în 4 ani", spune RCS&RDS.
Potrivit RCS&RDS, "argumentele legate de criza economică, de scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor sau de impactul ratei de schimb valutar nu au fost niciodată acceptate de grupul Discovery".
Compania de comunicaţii mai spune că, în ultimele saptămâni, grupul Discovery a acceptat pentru prima dată să discute despre anumite concesii, dar a