Emanuel Gyenes a obţinut cea mai mare performanţă românească la Dakar. Locul 18 la general, primul loc la clasa "Maraton" şi treapta a treia la categoria motoarelor peste 450 cmc.
Riderul din Satu Mare s-a apucat de motociclism acum 10 ani. Lucrează la o firmă de piese de schimb pentru maşini, unde este consultant de vînzări.
Înainte să plece la Dakar, motociclistul Many Gyenes îşi propunea să termine "Raliul Morţii" în primii 20. Românul de etnie maghiară din Satu Mare a depăşit toate aşteptările, reuşind să termine pe locul 17 în clasamentul general, dar şi să obţină primul loc la clasa "Maraton" şi treapta a treia la categoria motoarelor peste 450 cmc. "Mani", cum îi spun prietenii, a obţinut la 26 de ani cea mai mare performanţă din istoria motorsportului românesc.
A descoperit motocicleta acum 10 ani
"Mani" s-a apucat la 16 ani de motociclism. Pînă atunci, îi plăcea kartingul. Pentru el, "moto" chiar este o pasiune. De exemplu, spaniolul Marc Coma, cîştigătorul din acest an al raliului Dakar, va încasa doar 25.000 de euro din partea organizatorilor! Nu cîştigă nimic din sportul pe care îl practică. Chiar dacă este un sport costisitor, dacă vrei să cîştigi bani îşi trebuie şi un sponsor care să-ţi ofere şi bonusuri în funcţie de performanţă. Prioritate are însă motocicleta.
Este consultant de vînzări
Mani trăieşte din jobul lui de consultant de vînzări la firma AutoNet, care furnizează piese de schimb pentru toate categoriile de vehicule. Se mulţumeşte cu trofeele, iar pentru el palmaresul este foarte important. Acum chiar are ce să-şi treacă în el!
A alergat la Dakar timp de două săptămîni. 9.500 de kilometri dintre care 5.000 probe speciale. Mani a povestit că problema lui cea mai mare a fost praful. "Se ridică şi stă acolo. N-ai cum să-l ocoleşti pentru că