O data cu valul de seriale noi anuntate pentru grila de toamna, pe micul ecran revin sau apar o serie de nume celebre ale cinematografiei romanesti.
Tamara Buciuceanu-Botez a facut deja rating cu rolul lui Muti din „Agentia matrimoniala”. Anuntata aparitie pe ecran a Dragai Olteanu-Matei, Torei Vasilescu sau a lui Horatiu Malaele este o sansa pentru actori, dar si pentru public.
Productiile de divertisment ale televiziunilor comericale, dar si ale TVR s-au centrat timp de mai multi ani in jurul unor amatori de talent, cu vechime in specii precum brigada artistica studenteasca a anilor `80.
Dincolo de inventivitatea si umorul unui Toni Grecu de la Diveris sau satira inflamata a lui Huidu si Gainusa, publicul romanesc nu are motive sa vrea altceva decat cel din toata lumea. Adica, printre altele, si seriale TV. Sezonul 2004-2005 a adus pe ecran trei titluri importante. „Numai iubirea” este telenovela care a creat un fenomen, dupa difuzarea pe Acasa TV.
„Baieti buni” a fost o tentativa de serial politist in stil american, cu mare incarcatura vizuala, pe Pro TV. Iar „Agentia matrimoniala” a insemnat un sitcom decent, produs cu mijloace modeste, dar cu rating bun, pe Antena 1.
Cele trei seriale mentionate arata o orientare clara a managerilor de top din televiziunile comerciale catre serialul TV produs dupa toate regulile genului. Iar actorii inclusi in distributie nu puteau fi decat, in mare majoritate, profesionisti.
Unul dintre marii regizori ai teatrului romanesc si realizatorul „Agentiei matrimoniale”, Gelu Colceag, explica astfel prezenta profesionistilor pe micul ecran: „Eu nu lucrez decat cu actori de factura asta, si in teatru, si in televiziune”.
Dincolo de motivele profesionale, Colceag nu are de ce sa ascunda ca intentia lui a fost si de a (re)pune numele mari ale scenei si plato