Tânărul designer dovedeşte că momentele de criză pot fi profitabile pentru industria textilă, chiar şi în lipsa clienţilor importanţi din România. Hohan a câştigat teren cu „rochiile diafane“ pe care le creează. Maria Lucia Hohan (30 de ani) face parte din noul val de designeri români care au deschis graniţele pentru brandurile autohtone.
Despre Maria Lucia Hohan se spune că face „rochii pentru zâne", dar ea preferă mai degrabă termenii „poetic şi feminin". Rochiile de mireasă şi de seară sunt cele care au consacrat-o în rândul clienţilor. Hohan face parte din noul val al designerilor români care, înainte de toate, au ales să-şi promoveze afacerea şi doar atât, absentând complet din cercurile mondene. Tânăra a mai înţeles că graniţele pot fi uşor depăşite dacă sunt folosite instrumentele tehnologice la îndemâna oricui.
Moda este online
Internetul este cel mai important şi puternic atu al business-ului modei, crede Maria Lucia Hohan. Site-ul www.mlh-shop.com a fost primul pas către vizibilitate şi disponibilitate completă. „Am vrut să am o cale cât mai uşoară către clienţii mei care pot fi din România, dar şi de oriunde din lume. Au acces 24 din 24 la produsele pe care le fac şi la preţurile lor. Asta a fost mereu cea mai mare problemă înainte de internet. Să ştii unde să găseşti produsul pe care-l vrei. Azi îl cauţi pe Google, îl găseşti, vezi dacă-ţi convine preţul şi gata", explică Maria Lucia. Designerul spune că numărul clientelei a crescut considerabil când a dat cale de acces pentru toate colecţiile sale. În prezent vinde foarte bine în Elveţia, Grecia, Spania, Singapore şi mai ales în Orientul Mijlociu. „Acolo este petrolul, acolo sunt banii. Deci acolo sunt femeile fără activitate, cu mulţi bani, care au nevoie de multe haine", explică Hohan.
Nu face prezentări, pentru că ştie că publicul ei nu este „în sală". România duce lipsă de cum