Dintr-o piata a biletelor de avion - vandute pe cursele de linie-, estimata la minim 300 mil. euro in 2011, circa 7-8% vor reprezenta vanzari online, aproape dublu fata de anul trecut. Paravion.ro, unul dintre principalii jucatori pe acest segment, vrea sa isi solidifice pozitia pe piata - vezi ce planuri are compania, pe ce mizeaza si care sunt temerile si nemultumirile ei intr-un interviu exclusiv cu Remus Visan, deputy managing director Paravion Tour SRL, agentia online a Happy Tour Group, proprietate GED.
Actionarii Happy Tour sunt atat GED cat si oamenii de afaceri Mircea Vladu si Remus Visan.
Principalii concurenti ai Paravion.ro sunt platforme precum Vola.ro, eSky.ro, Decoleaza.ro sau BileteAvion.ro.
Wall-Street.ro: Mi se pare mie sau sunt din ce in ce mai multe site-uri de rezervari/achizitii bilete de avion?
Remus Visan: In acest moment numarul agentiilor online din Romania este destul de mare dar inca mic daca il comparam cu numarul agentiilor de turism offline acreditate IATA. Din cate stiu, sunt aproximativ 200, acreditate IATA. Numarul lor era mai mare in trecut insa multe dintre ele au renuntat deoarece - din cauza situatiei economice din Romania - nu mai au forta de a oferi garantiile banesti. O companie acreditata IATA, in conformitate cu normele The Air Transport Association, trebuie sa ofere o garantie baneasca pentru ca utilizatorii sa fie protejati. De exemplu,daca vinzi bilete in valoare de 1 milion. euro/luna, polita de asigurare ceruta de catre IATA este undeva la 500.000 euro.
W-S.ro: Cum incearca Paravion.ro sa se diferentieze de concurenta? Care este strategia companiei?
RS: Suntem singura agentie 100% online care ofera clientilor posibilitatea de a rezerva, plati, emite biletul si a se urca in avion in aceeasi zi, in numai cateva ore. Aceast lucru ne diferentiaza de concurenta si ne-a ajutat