Pentru prima dată, un oficial turc admite că în viitor se va renunţa complet la transportul de petrol prin Strâmtoarea Bosfor pentru a evita o catastrofă de mediu. Ministrul turc al Transporturilor a declarat, într-un interviu în exclusivitate pentru „Adevărul“, că Turcia este decisă să găsească alternative de transport al petrolului pentru a interzice tranzitul prin Strâmtoarea Bosfor.
Pericolul unei catastrofe de mediu este foarte mare, în condiţiile actuale, când peste 150 de nave tranzitează zilnic Bosforul. Oficialul turc a fost prezent zilele trecute la Bucureşti, unde s-a întâlnit cu omologul său, Anca Boagiu. Cei doi au semnat un protocol de colaborare pentru o linie de transport Constanţa - Istanbul, miza fiind sporirea relaţiilor comerciale dintre cele două state.
Citiţi şi:
Marinar pe nava românească sechestrată lângă Istanbul: „A coborât iadul peste noi!"
„Adevărul": Ţările din regiunea Mării Negre sunt într-un proces avansat de interconectare, atât din punct de vedere energetic, cât şi din punct de vedere al infrastructurii. Ce carte joacă România în acest proces?
Binali Yildirim: România este o componentă importantă, alături de Turcia pentru că cele două ţări leagă nordul de sudul Mării Negre. Din punct de vedere al acestui proiect privind colaborarea în zona Mării Negre, Portul Constanţa este foarte important, pentru că poate asigura transportul mărfurilor până în cele mai îndepărtate colţuri ale Europei. Mărfurile pot ajunge până la Marea Nordului şi de acolo până în zona oceanului. Iată de ce este foarte important ca între două porturi cum sunt Constanţa şi Istanbul să se dezvolte acest transport maritim pentru ca mărfurile care ajung în Portul Constanţa să ajungă nu numai în ţări cum ar fi Spania sau ţări din partea de nord a Europei, ci să ajungă şi în zona ţărilor baltice şi până în Rusia. În felul acesta s