Vânzătorii ştiu cum să încânte ochiul şi urechea cumpărătorului pentru a-l face să pună în coş produse cu nemiluita. Pachetele-cadou, promoţiile, concursurile şi iluzia că dăruiesc ceva şi celor săraci. Acestea sunt trucurile folosite de comercianţi pentru a ne băga adânc mâna în buzunare. În ultimele două luni ale fiecărui an, adică în perioada de dinaintea Sărbătorilor de iarnă, oamenii sunt mai dispuşi consumului. Axioma este valabilă şi anul acesta, mai ales că, deocamdată, efectele crizei nu se resimt la nivel individual. Cel puţin pentru luna decembrie, comercianţii din România estimează că vânzările vor fi cu 30% mai mari decât în celelalte luni ale anului.
Produse, ambalaje şi emoţii speciale
Pentru a-i face pe clienţii fideli să cheltuiască şi mai mult, dar şi pentru a-şi atrage şi un segment nou de cumpărători, producătorii, comercianţii şi publicitarii „şi-au dat mâna peste ţară”. Fiecare are metodele lui! Succesul are, însă, o singură măsură: decizia de cumpărare pe care o ia omul din faţa raftului.
Producătorii dau startul! Ei aduc în magazine produse speciale de Sărbători. Chiar şi pentru un orăşean, masa de Crăciun trebuie să fie plină de bucate tradiţionale. „În perioada cumpărăturilor de Sărbători, avem de fiecare dată produse speciale din carne de porc. Aşa cum cere tradiţia: cârnaţi, tobă, carne în aspic. De asemenea, promoţiile sunt foarte importante”, ne-a declarat Sorin Minea, proprietarul producătorului de preparate din carne Angst.
La producătorul de bere URBB & Carlsrom Beverage, un produs are deja tradiţie de Crăciun: berea Tuborg Christmas Brew. Anul acesta s-a simţit şi nevoia unei băuturi răcoritoare speciale – un sortiment de nectar Granini, o combinaţie „asortată” sezonului cu portocale, banane şi scorţişoară. Produsele amintite nu au doar arome speciale, ci şi ambalaje de sărbăt