In ultimii ani, la targurile de IT&C marii producatori s-au intrecut in standuri spectaculoase, gazduind adevarate show-uri menite sa le certifice puterea si cresterile uriase. Odata cu criza si cu scaderea dramatica a bugetelor de marketing, targurile se readapteaza si redimensioneaza.
In Romania, recent incheiatul CERF a fost nevoit, din cauza caderii abrupte a pietei, sa se redimensioneze substantial si sa elimine componenta consumer, rezumandu-se la cea B2B.
In schimb, in Turcia, unde se asteapta o crestere a pietei si in 2009, cel mai mare targ IT&C din aceasta tara, CeBIT Bilisim, pune accent pe consumator si ii indeamna pe expozanti sa vanda produse la standuri.
Exact in ziua in care Bitkom, importanta organizatie profesionala IT&C din Germania, anunta ca sectorul european al tehnologiei informatiei si comunicatiilor va scadea anul acesta cu 1,7% ( pana la 718,6 miliarde de euro), la Istanbul erau facute publice date conform carora acelasi sector va creste in Turcia cu 9,2% - conform oficialilor CeBIT Bilisim.
Piata IT&C din Turcia ajunge la 20 mld. euro
Mai precis, industria IT va inregistra in aceasta tara in 2009 un spor de 12,4%, iar comunicatiile 8%, insumand per total 20,4 miliarde de euro. Abia la 31 decembrie aceste cifre extrem de optimiste vor fi confirmate sau infirmate de realitatea pietei, insa un lucru este clar: CeBIT Bilisim, cel mai mare targ IT&C din regiunea euroasiatica si gazduit de Istanbul, se reinventeaza din mers, incercand sa se adapteze crizei.
In acest sens, renunta la tabuuri: daca pana acum targul functiona exclusiv ca o expozitie, in acest an orice participant va avea dreptul, ca bonus de participare, sa si vanda produse IT&C. In plus, s-au "inventat" sectiuni noi, precum cele dedicate solutiilor pentru Corporate Social Responsability sau HD World.
CeBIT Bilisim 2009 se va desfasura i