Până în 2015, BRD trebuie să devină cea mai mare bancă din România, majorându-şi cotele de piaţă cu circa două puncte procentuale şi la credite şi la depozite şi extinzând reţeaua teritorială la 1.000 de unităţi, este obiectivul strategic anunţat oficial la Paris de grupul francez Société Générale.
Ambiţia de a lua locul BCR în fruntea clasamentului bancar autohton a mai răbufnit în ultimii doi ani prin comentarii ale unor oficiali ai grupului, însă este pentru prima dată când SocGen o avansează atât de ferm şi chiar în cadrul unei conferinţe dedicate investitorilor.
"Ambiţia noastră va fi să devenim banca numărul 1 în România şi vom mai câştiga cotă de piaţă", a declarat Jean-Louis Mattei, şeful diviziei internaţionale de retail banking. El supervizează operaţiunile SocGen în România şi a fost unul dintre artizanii proiectului de preluare a BRD în 1999. Mattei a fost păstrat de către CEO-ul Frederic Oudea în echipa de top management a SocGen, în timp ce alţi executivi au fost înlocuiţi în ultimii doi ani. La sfârşitul anului trecut, BRD avea o cotă de piaţă de 14,1% după activele bilanţiere, în timp ce cota BCR era de 19%.
Planul francezilor de a recupera distanţa în clasament se arată foarte ambiţios, decalajul putând fi greu de recuperat în lipsa unei achiziţii sau exceptând ipoteza în care BCR ar beneficia de mai puţină susţinere din partea băncii sale mamă Erste Group faţă de sprijinul pe care SocGen îl va oferi BRD. La un moment dat, francezii au fost interesaţi de Banca Transilvania, însă criza financiară izbucnită în 2008 a întărit opţiunea pentru creştere organică în regiune.
"În România vom trece progresiv de la o strategie de creştere extensivă la una inovatoare. Nu vrem să mărim dramatic numărul de unităţi, probabil ne vom opri la 1.000. Vom extinde oferta de produse, vom creşte vânzările încrucişate de produse şi servicii, de asi