Administraţia Străzilor va angaja experţi pentru a afla istoricul pierdut al reabilitării podurilor nesigure. Pe ele trec zilnic mii de maşini.
Autorităţile locale din Capitală vor plăti 600.000 de euro unei firme care să reconstituie istoricul tehnic a peste 22 de poduri din Bucureşti, care trebuie reabilitate. Motivul: "trecutul" construcţiilor, mai exact, datele tehnice care ar trebui să arate cât sunt de şubrede, când şi cum au fost construite, nu se regăseşte printre documentele deţinute de Administraţia Străzilor Bucureşti (ASB).
Reprezentanţii ASB au întocmit deja documentaţia de atribuire a contractului. În document este specificat că "ASB nu deţine în acest moment un portofoliu istoric care să permită respectarea unui program de întreţinere în conformitate cu Legea 10/1995, privind calitatea în construcţii şi a eurocodurilor SR EN 1991, 1992, 1993 în vederea desfăşurării traficului în condiţii de siguranţă şi confort".
Toate cele 22 de poduri, puncte-cheie în trafic, sunt între timp traversate zilnic de mii de maşini. Printre primele care riscă să se prăbuşească se numără cel de la Eroilor, arată specialiştii.
Podul Eroilor ar putea cădea primul
EVZ a relatat încă din luna iulie, ca un exemplu relevant al situaţiei acestor puncte de trecere, că din Podul Eroilor se desprind deja ţevi şi plăci din beton. În plus, construcţia a început să cedeze sub greutatea zilnică la care este supusă, iar în carosabil au apărut fisuri adânci.
Potrivit lui Sebastian Pop, inginer în construcţii de drumuri şi poduri, autorităţile ar trebui să remedieze de urgenţă "defecţiunea" de la Eroilor, având în vedere faptul că este unul dintre cele mai tranzitate puncte din Capitală.
"Trebuie făcută o expertiză pentru a stabili din ce cauză au căzut ţevile şi bucăţi din pod şi pentru a stabili dacă e afecta