Peter De Jonge, Andrew Gross, Howard Roughan, Gabrielle Charbonnet, Michael Ledwige... Iată numai câţiva autori care au semnat împreună cu James Patterson, cel mai bine vândut scriitor de thrillere din lume. De altfel, din 2009 el a intrat în Cartea Recordurilor, fiind autorul cu cele mai multe cărţi în lista de bestseller-uri din New York Times.
Despre relaţia dintre James Patterson şi autorii care apar alături de el pe coperte nu se ştie mai nimic. Această legătură sub pecetea tainei îţi îngăduie să crezi orice. Poţi să-ţi închipui că unii scriitori acceptă să scrie "din umbră", pentru a-şi face un nume, sau că maestrul, neavând timp, schiţează acţiunea unor romane şi îi lasă pe alţii să le ducă la bun sfârşit. O analiză a stilului din aceste cărţi realizate ca nişte coproducţii ar face cu siguranţă lumină într-o astfel de întreprindere literară neobişnuită, deloc asemănătoare cu tandemul Boileau-Narcejac. Cei doi francezi, unul bun la ţeserea intrigii, cel de-al doilea - la creionarea relaţiilor dintre personaje, au rămas ca un model de conlucrare literară. Şi nu sunt singurii.
"Bikini" este un roman semnat de James Patterson - cu litere mari - şi Maxine Paetro - cu litere mai puţin vizibile. De la bun început trebuie spus că este de o duritate împinsă la extrem. Un ucigaş în serie - peste treizeci de victime la activ - terorizează un spaţiu care se întinde din Hawaii la Paris, din Los Angeles la Amsterdam. E un asasin cu simbrie, care îşi înregistrează crimele cu o cameră video. Fiecare dintre ele este regizată cu atenţie, într-un decor pregătit până la cele mai mici detalii, cu un machiaj special al protagoniştilor, şi după un anumit scenariu, irepetabil şi sofisticat. El vinde imaginile cu ororile cumplite unui grup de sceleraţi care îşi spun "Alianţa". Aceştia pretind, de la un omor la altul, tot mai multă inventivitate şi sadi