Vânzările Renault la nivel mondial au scăzut cu 6,3% anul trecut, la 2,55 milioane de unităţi, în contextul declinului puternic de pe piaţa europeană, iar grupul francez a comercializat în 2012, pentru prima dată, mai multe maşini în afara Europei decât pe continent.
Potrivit Wall Street Journal.producătorul auto, în negocieri cu sindicatele franceze pentru reducerea cu câteva mii a numărului de posturi din Franţa, speră să recâştige în acest an o parte din cota de piaţă pierdută în Europa, beneficiind de susţinerea unei linii de modele noi. Condiţiile din piaţă vor rămâne, însă, dificile, notează Renault.
Grupul este afectat de declinul cererii pentru maşini noi în Europa la fel ca ceilalţi constructori mari prezenţi pe piaţa locală, însă importanţa operaţiunilor internaţionale, mai ales maşinile ieftine, entry level şi camionete uşoare, conferă Renault o situaţie mai bună comparativ cu rivalul francez PSA Peugeot Citroen şi divizia Opel/Vauxhall a General Motors. Aceşti ultimi producători, puternic dependenţi de vânzările din Europa, au planuri pentru reduceri mai drastice de personal şi închideri de fabrici.
Rezultatul global al Renault a fost tras în jos anul trecut de un declin de 18% în Europa, unde a pierdut teren în faţa marilor rivali, în contextul unui declin de 9% al pieţei.
În afara Europei, vânzările Renault au crescut cu 9,1%.
Cota de piaţă în Europa a grupului Renault a scăzut cu un punct procentual anul trecut, la 9,1%, întrucât grupul a preferat să-şi menţină marjele de profitabilitate în locul volumului, în contextul unui război dur al preţurilor.
Strategia a fost cel mai puternic evidentă în Marea Britanie, unde Renault şi-a redus cu un sfert reţeaua de dealeri şi a introdus la vânzare mai multe modele Renault.
Piaţa mondială urmează să crească cu circa 3% în acest an, în pofida perspectivelor pentru o