Totul da pe dinafara in acest film: pasiunile clocotesc, culorile trec dincolo de liniile desenelor de pe sevalet sau de pe zid, contururile cauta si ele alte spatii in care sa curga in voie. In Totul da pe dinafara in acest film: pasiunile clocotesc, culorile trec dincolo de liniile desenelor de pe sevalet sau de pe zid, contururile cauta si ele alte spatii in care sa curga in voie. In aceasta lume a trait pictorita mexicana Frida Kahlo, a carei personalitate cineastii incearca de ani de zile sa o aduca pe ecran. Acolo unde au esuat, printre altii, Ford Coppola, Robert De Niro, Walter Sales, a izbutit o mana de femeie, Salma Hayek, prima actrita mexicana devenita star hollywoodian, dupa compatrioata ei Dolores del Rio. Cu o tenacitate de soldat a luptat sapte ani, alaturi de producatoarea Nancy Harden, detinatoarea drepturilor de ecranizare a cartii scrise de Hayden Herrera. In cele din urma, anul trecut, la Venetia, spectatorii aveau revelatia nu numai a unui film, ci si a unei artiste putin cunoscute in Europa, desi a fost prietena cu Andre Breton, parinte al suprarealismului, iar tabloul ei "Autoportret cu maimuta", a circulat prin albumele vremii. Ceea ce vedem pe ecran este insa nu atat o evocare biografica, pentru repunerea in drepturi a unei creatoare, ci mai degraba portretul unei credinte: trebuie sa fii recunoscator norocului de a trai, de a iubi, de a intalni barbatul vietii tale, de a putea indura totul in numele unei pasiuni omenesti care trece dincolo de tradari, de umilinte. Filmul aproape necunoscutei regizoare Julie Taymor are culorile salbatic saturate ale picturii Fridei Kahlo, femeia care a supravietuit, numai si numai prin vointa, unui cumplit accident. Asistam la oroarea intamplarii anihilate insa de gestul divin al imprastierii unui praf de aur, ca o pulbere stelara. Cine a cunoscut, in aceeasi clipa, durerea, spaima si minunea va trai t