În 1935, ziarul „Adevărul“ publica o campanie publicitară de anvergură pentru Loteria de Stat. Aproape fiecare număr al cotidianului conţinea o reclamă print nouă, cu un concept proaspăt, care, în lumina printurilor care se profesează astăzi, arăta mai degrabă ca un advertorial.
În plus, reclamele erau adaptate momentului în care apăreau pe piaţă. Luaţi ca exemplu această reclamă, apărută în „Adeverul", la începutul lunii martie a acelui an.
Strict adresată bărbaţilor, reclama încerca să atingă o coardă sensibilă a acestora vizavi de îndatorirea de a puncta venirea primăverii cu un cadou acordat reprezentantelor sexului frumos.
Şi, pentru că reclamele la Loterie, în general, nu au ca public-ţintă milionarii, ci aspiranţii la acest statut, iată cum suna persuasivul text: „Un mărţişor de milioane nu poate să ofere decât un miliardar, însă un mărţişor care să aducă milioane puteţi oferi şi Dv. Un trifoi cu patru foi, un purceluş sau o perlă, lângă un loz al Loteriei de Stat - să ştiţi că poartă mult noroc.
Gândiţi-vă la bucuria cu care va fi primit darul Dv. Şi nu ezitaţi. Norocul nu vine dacă nu-l chemaţi cu încredere şi sârguinţă. Jucaţi la Loteria de Stat şi cine ştie dacă mărţişorul pe care l-aţi ales alături de loz nu va valora milioane".
Şi urmează anunţul, cum că, la 15 martie, urma să aibă loc tragerea primei clase a Loteriei A din patru luni. „Loteria va distribui peste un sfert de miliard. Cumpăraţi un loz astăzi".
Loteria de Stat este o instituţie cu tradiţie în ţara noastră, ce a traversat victorioasă întregul secol XX. Regele Carol I însuşi promulga, în 1906, Legea Loteriei de Stat. Dar Loteria nu a fost întotdeauna ce este astăzi. La începuturi, jocurile erau organizate de biserici, iar banii erau donaţi oamenilor nevoiaşi. Mai târziu, la mijlocul secolului, premiile constau în produse, spre exemplu, o motocicletă. @N_P