Foto: Marius Dumbraveanu / Mediafax Foto Misiunea pe care o are noul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, în faţa dezastrului din sistem, este foarte complicată. După analizele făcute în urma noilor rezultate foarte slabe de la examenele naţionale şi de la bacalaureat, trebuie regândit întregul sistem de învăţământ.
Jurnalul Naţional: Care sunt primele măsuri pe care le luaţi, după rezultatele dezastruoase de la bacalaureatul din acest an?
Ecaterina Andronescu: Am făcut o analiză a rezultatelor naţionale şi am ajuns la mai multe concluzii. Prima concluzie este că s-au polarizat liceele extraordinar de mult. Dacă la liceele teoretice, promovarea se duce peste 80%, sunt judeţe care urcă până la 90%, în schimb, la liceele tehnologice, promovarea nu trece de 25%. Ca urmare, avem o mare problemă cu liceele tehnologice şi va trebui să ne concentrăm în următoarea perioadă de timp să regândim învăţământul tehnologic. Mai este o mare problemă legată de datele de la intrarea în liceu. Ceea ce se întâmplă la bacalaureat este legat de ceea ce se întâmplă la intrarea în liceu. Am analizat rezultatele de anul acesta, la clasa a opta, iar concluziile sunt îngrijorătoare: 56.000 de copii, adică 34% din promoţie, nu au luat la evaluare nici media 5. Acest segment se îndreaptă, prin repartizarea computerizată, către liceele tehnologice. Astfel se explică ce se întâmplă la examenul de bacalaureat cu acest segment. Dacă privim şi mai în profunzime, din cei 56.000 de absolvenţi ai clasei a opta care nu au promovat măcar cu nota 5 examenul de evaluare, 37.000 provin din şcolile din mediul rural. Acestea sunt efectele comasării a 2.000 de şcoli, ale faptului că şcolile s-au îndepărtat de locul unde elevii locuiesc, astfel încât elevii nu mai ajung la şcoală sau ajung foarte obosiţi şi nu mai dau randament. Noi va trebui să ne concentrăm, în anul şcolar următor, asupr