Activitatea de taximetrie s-a diminuat în ultimele luni, iar meseria devine tot mai puţin profitabilă. Este pentru prima dată când această activitate se dovedeşte de cele mai multe ori nerentabilă, cu toate că tarifele au fost păstrate la acelaşi nivel. Călin Rotaru, un taximetrist care practică această meserie de ani de zile, spune că aşa de prost ca acum nu i-a mers niciodată.
„Am avut zile când am lucrat opt sau zece ore pentru două iaurturi, o pâine şi un litru de lapte. Astăzi, de exemplu, între 06.00 şi 10.00 am avut patru curse, adică o cursă pe oră. În condiţiile acestea mai bine stau acasă”, a spus taximetristul. Un alt coleg de breaslă a spus că aproape au dispărut cursele către Aeroportul din Budapesta, care le aduceau venituri consistente.
Mai puţine curse lungi
„Făceam câte două curse de Budapesta pe zi. Acum nu mai fac nici măcar una pe lună”, a susţinut Mihai Molnar. În plus, activitatea taximetriştilor este mult îngreunată şi de şantierele existente în Arad. „Un drum pe care îl făceam în mod uzual în 10 minute acum îl facem şi în 20-25 de minute. Când avem clienţi e ok, dar când mergem la comenzi, cu maşinile goale, este dezastru. Şi mai nou mergem aşa mai mult de jumătate din timp”, a explicat Robert Dumitru, un alt taximetrist cu vechime. Acesta a adăugat că, din cauza şantierelor, mai apare o problemă ce e legată de mentenanţa autoturismelor. „Suntem nevoiţi să mergem mult mai des la service pentru repararea direcţiei, de exemplu. Ce să mai vorbim de roţi sau de jante. Eu mi-am tăiat roţile în gropi de trei ori, doar anul acesta”, a spus taximetristul.
Primăria a redus şi numărul autorizaţiilor
Ca şi cum toate acestea nu erau de ajuns, primăria a mai decis, săptămâna trecută, reducerea numărului de autorizaţii pentru taximetre în municipiul Arad, riscând să lase pe drumuri ci