Avocat Razvan Hutanu Urmarile violentelor asupra elevilor variaza in functie de natura si gravitatea acestora, repercusiunile putand fi chiar foarte grave, ducand uneori la aparitia de stari de anxietate, de depresie, afectarea capacitatii de lucru, tulburari de memorie, comportament agresiv, tentative de suicid.
Anul 2009 a fost desemnat ca fiind anul interzicerii prin lege a tuturor formelor de violenta impotriva copiilor, in toate statele lumii.
Un studiu al unei cunoscute fundatii confirma faptul ca in marea majoritate a scolilor din Romania nu exista consilieri sau psihologi pentru elevi. Astfel, exista psihologi in numai 38 % dintre scolile generale, numai 14 % din posturile alocate fiind ocupate in mediul rural si in orasele mici si mijlocii. Situatia devine ingrijoratoare, tinand seama de faptul ca scoala are obligatia de a oferi servicii sociale elevilor.
Privitor la relatia profesor-elev, mentionam faptul ca un profesor n-are voie sa loveasca elevii, indiferent de circumstanta in care s-ar afla. Exceptia desigur ca o constituie legitima aparare, care insa nu face obiectul discutiei de astazi. Pentru rezolvarea unui conflict cu elevul, profesorul va trebui sa utilizeze metode pedagogice ori psihologice de comunicare corecta, fiindu-i interzisa folosirea violentei. Nu trebuie omis insa faptul ca uneori chiar elevul, prin atitudinea sa, poate fi agresiv, provocandu-l pe profesor. Familiile multor elevi sunt depasite de multe ori de problemele vietii de zi cu zi, parintii neavand nici o pregatire psihologica minima pentru a-si intelege copilul. In aceasta situatie, profesorul are o mare raspundere, scoala ramanand singurul loc in care elevul va putea dobandi o educatie si care va duce ulterior la modelarea sufletului si a caracterului sau. In cazul utilizarii unui comportament violent, profesorul va rata sansa de a ajunge la suf