La Târgul de carte din iarnă au fost lansate două cărţi înrudite. Aproape două volume ale aceluiaşi tratat. Una (Bianca Burţa-Cernat, Fotografie de grup cu scriitoare uitate. Proza feminină interbelică , Cartea românească, 2011), tratează despre proza autoarelor "minore" din perioada interbelică; cealaltă (Carmen Duţu, Masculin-feminin în romanul postpaşoptist: o abordare de gen , Brumar, 2011) discută feminismul şi, avant la lettre , studiile de gen în literatura "secundară" din a doua jumătate a secolului al XIX-lea. Ambele cărţi sunt la origine teze de doctorat, ceea ce explică selecţia de autori periferici.
La Târgul de carte din iarnă au fost lansate două cărţi înrudite. Aproape două volume ale aceluiaşi tratat. Una (Bianca Burţa-Cernat, Fotografie de grup cu scriitoare uitate. Proza feminină interbelică, Cartea românească, 2011), tratează despre proza autoarelor "minore" din perioada interbelică; cealaltă (Carmen Duţu, Masculin-feminin în romanul postpaşoptist: o abordare de gen, Brumar, 2011) discută feminismul şi, avant la lettre, studiile de gen în literatura "secundară" din a doua jumătate a secolului al XIX-lea. Ambele cărţi sunt la origine teze de doctorat, ceea ce explică selecţia de autori periferici.
Interesant la Carmen Duţu este că, deşi face abstracţie de clasicizatul Nicolae Filimon pentru a se concentra asupra unor scriitori uitaţi azi, ea îşi întemeiază demonstraţia pe o bibliografie critică a mainstream-ului şi chiar pe cercetători postcolonialişti. Alături de fragmente din Aricescu, Bujoreanu sau Al. Pelimon, o să găsim consideraţii, de multe ori în originalul englez, emise de Rita Felski, Elaine Showalter ori Edward Said. Îmbinarea majorului cultural cu minorul literar le este specifică ambelor cercetătoare. Demersul lor traversează critica şi istoria literară înspre antropologie culturală şi teoria ideilor. Mărul disc