Din nenorocire, în materia accidentologiei rutiere nu-i nimic nou sub soare! Susţinem această afirmaţie recurgând, din nou, la datele oferite de statistica morbidităţii rutiere pentru anul 2012. Cea mai neagră cauză, prin număr şi urmări este cea cunoscută sub denumirea de “viteză neadaptată la condiţiile de drum”.
În anul precedent, în lungul celor 365 de zile s-au înregistrat 1654 accidente în urma cărora au decedat 396 de persoane, alte 1734 fiind grav şi foarte grav vătămate. Numai această cauză, viteza neadaptată la condiţiile concrete de drum a generat, zilnic, în 2012 un procent de 4,53 accidente cu 108 decese şi 475 persoane grav şi foarte grav rănite.
În această pagină am afişat peste 150 de materiale adresate conducătorului de autovehicul, în egală măsură amator şi profesionist, numai pentru a-l face să înţeleagă, ceea ce Poliţia Rutieră afişează la intrarea pe mai toate drumurile naţionale, anume faptul că “Viteza ucide”.
Se cuvine a face distincţia între viteza neadaptată şi viteza neregulamentară, care în 2012 a însemnat 162 de accidente în urma cărora au decedat 79 persoane, alte 136 fiind grav rănite. Evident, de foarte multe ori, mai ales în condiţiile carosabilului alunecos, viteza practicată de unii automobilişti este sau face parte din categoria vitezei neregulamentare. Nenorocirea este că sunt încă extrem de mulţi şoferi care nu ştiu, nu cunosc, nu vor să creadă faptul că automobilul mic, mediu mare sau foarte mare cu patru sau mai multe roţi ori numai cu două, devine o fiară de nestăpânit în condiţiile reducerii aderenţei la calea de rulare şi concomitant acestei situaţii, viteza de rulare nu este redusă dinaintea atacării suprafeţei alunecoase, astfel încât la momentul parcurgerii zonei periculoase aceasta să nu depăşească 15 cel mult 20 kilometri la oră.
Nu vor şoferii acestei ţări sau, cel puţin, parte dintre drive