The Dry Piece a avut avanpremiera la Grand Theatre din Groningen si premiera in Utrecht vara aceasta. Din toamna sunt programate turnee in Olanda si in strainatate. Sper sa devina posibil sa vedem spectacolul si in Romania, poate chiar la Iasi.
Keren Levi, dansatoare si coreografa de origine iudaica, stabilita la Amsterdam, face de 15 ani dans contemporan. A mers in turnee in intreaga Europa. Chiar si in Bucuresti, in 2007, la Festivalul de dans contemporan Explore. In cea mai recenta lucrare a ei, intitulata The Dry Piece, o regasim in postura de regizor-coreograf. Fara o intentie narativa explicita, piesa prezinta momente din evolutia idealurilor de frumusete feminina, confruntandu-si spectatorul cu propriile prejudecati. The Dry Piece a avut avanpremiera la Grand Theatre din Groningen si premiera in Utrecht vara aceasta. Din toamna sunt programate turnee in Olanda si in strainatate. Sper sa devina posibil sa vedem spectacolul si in Romania, poate chiar la Iasi. Autoarea spectacolului, pe care ea insasi l-a numit "sceptic", adopta o estetica "la rece". Obiectiveaza corpul femeii, supunand criticii atat echivalenta dintre frumusete si perfectiune, cat si tendintele, cerintele si presiunile actuale de cosmetizare. Mai multe flash-uri dintr-o istorie nescrisa a corporalitatii feminine isi fac aparitia. Pe rand, pot fi regasite nuduri clasice, tablouri baroc-naturaliste, dar si imagini vandabile. Spectacolul este directionat ambivalent intre mistificare si demistificare, "ritualizarea corporalitatii" (dramaturgia: Igor Dobricic) si profanarea feminitatii, lasand liber corpul neretusat. In spectacol performeaza: Mari Matre Larsen, Tijana Prendovic, Orfee Schuijt si Eva Susova. Dansatoarele sunt complet dezbracate, expunandu-si corpul camerei, jocului de lumini si umbre. Este folosit doar un perimetru central al scenei (scena alba), restul, de o parte si de cealalt