Centrele comerciale din provincie se confruntă cu scăderea traficului, a consumului şi cu temerile retailerilor. Soluţia? Scăderea chiriilor, reanalizarea situaţiei chiriaşilor şi un marketing agresiv. După ce Bucureştiul a devenit neîncăpător pentru dezvoltatorii de centre comerciale, aceştia şi-au îndreptat atenţia asupra oraşelor de provincie. Orice calcule economice elementare au fost lăsate deoparte în încercarea de a profita de boom-ul din anii trecuţi şi
Centrele comerciale din provincie se confruntă cu scăderea traficului, a consumului şi cu temerile retailerilor. Soluţia? Scăderea chiriilor, reanalizarea situaţiei chiriaşilor şi un marketing agresiv.
După ce Bucureştiul a devenit neîncăpător pentru dezvoltatorii de centre comerciale, aceştia şi-au îndreptat atenţia asupra oraşelor de provincie. Orice calcule economice elementare au fost lăsate deoparte în încercarea de a profita de boom-ul din anii trecuţi şi aşa a apărut strada cu cinci malluri anunţate în Arad, sau aglomerări de centre comerciale în oraşe fără mare potenţial de consum, precum Suceava sau Botoşani.
Intrarea în criză a adus rapid închiderea a două malluri: Armonia Brăila şi Trident Sibiu. Celelalte se zbat să păstreze chiriaşii şi să atragă clientela, traficul din centrele comerciale scăzând cu peste 30% anul acesta. „Prima măsură ce trebuie avută în vedere pentru păstrarea chiriaşilor este deschiderea şi acceptarea de către proprietar a renegocierii chiriilor. Acest proces duce de obicei la o scădere cu 20%-30% a chiriei iniţiale“, spune Costel Alecu, managerul departamentului retail şi industrial al consultantului imobiliar Regatta.
De altfel, concurenţa agresivă între centrele comerciale se manifestă deja în oraşe precum Buzău, unde mallurile Galleria (deţinut de GTC) şi Aurora (al lui Dan Ostahie) sunt faţă în faţă. Situaţia se repetă în Suceava, oraş în ca