Deşi de cîţiva ani Internetul a devenit una dintre principalele componente ale mass-media, puţini sînt cei care se încumetă să lanseze site-uri sau reviste culturale exclusiv online, cu toate că jurnalismul online poate fi mai creativ decît cel din presa scrisă (datorită, în primul rînd, interactivităţii). Informaţia culturală este prezentă mai frecvent pe bloguri sau, de cele mai multe ori, o parte din conţinutul publicaţiilor tipărite se regăseşte în variantele lor electronice. În schimb, Internetul este mai des folosit ca mijloc de promovare a produselor culturale. Filmul lui Tudor Giurgiu, Legături bolnăvicioase, a fost primul film românesc care "s-a făcut" sub ochii utilizatorilor de net, prin intermediul unui blog (şi pe vremea aceea puteai să numeri blogurile pe degete). Mai nou, şi alţi regizori îşi postează cîte un trailer al noilor lor producţii pe YouTube. Avem librării virtuale, site-uri de prezentare ale artiştilor plastici şi site-uri ale principalelor festivaluri de film şi de teatru. Aşadar, se poate spune despre cultură că ajunge mai uşor la public pe căi virtuale? Şi care sînt, de fapt, aşteptările acestui public?
Programe, filme la TV, rezervări online şi un strop de poezie
Pe locul 1 pe trafic.ro, la secţiunea "Artă/Cultură", cu 169.755 de vizitatori în ultimele şapte zile, se află CineMagia.ro, o revistă online de cinema. Iniţial era doar un loc de întîlnire pentru cei din breaslă şi pentru cinefili. Pe forum erau dezbateri şi polemici în toată regula, la un nivel destul de înalt. Se discuta relaxat, dar în cunoştinţă de cauză, căci nickname-urile protejau regizori sau critici de film. Treptat, CineMagia a început să se extindă şi să ofere mai multă informaţie. De aici pînă la a deveni un site complex, dar "comercial", n-a fost decît un pas. Astăzi, pe CineMagia poţi citi, la grămadă, ştiri despre filme, dar şi despre vedete, comuni