Piaţa termopanelor nu a scăpat de efectele crizei financiare. Producătorii se confruntă cu vânzări mai mici cu 75% faţă de perioada de boom imobiliar, când ferestrele cu geam termopan, indiferent de tipul de tâmplărie folosit: PVC, aluminiu sau lemn, se vindeau ca pâinea caldă.
Pentru a contracara criza financiară, respectiv lipsa comenzilor, producătorii de ferestre cu geam termopan a trebuit să taie din preţul ferestrelor. "Faţă de acum câţiva ani preţurile sunt mai mici cu 5-10%. Mai mult nu mai putem să ieftinim, pentru că ar însemna să umblăm la calitatea ferestrelor", a spus pentru RTV.NET, Ionuţ Toma, reprezentant al firmei Vertman.
Unii producători au ieftinit chiar mai mult termopanele. "Preţurile sunt mai mici ca acum trei-patru ani cu aproximativ 20%. Nimeni nu mai face nimic, toată lumea aşteaptă, clienţii sunt speriaţi. Ori aşteaptă alte ieftiniri, ori aşteaptă să îşi pună termopane prin programele de reabilitare a locuinţelor", a spus pentru RTV.NET, Corneliu Mihai Velişcu, director SC Melcret Iaşi.
Piaţa neagră a termopanelor
Pe lângă criza financiară, respectiv căderea pieţei construcţiilor de unde veneau cele mai multe comenzi, un alt factor care contribuie la scăderea pieţei termopanelor este piaţa neagră. "Mulţi clienţi, din disperare, adică din lipsa banilor, apelează la firmele care construiesc ferestre termopan la negru. Riscă, că nu au garanţie, nu au nimic, nu ştiu cu ce se vor alege, pentru că cei care iau comenzi la negru au preţuri mai mici ca noi, cei care plătim taxe, cu aproximativ 35%", a spus Corneliu Mihai Velişcu.
Astfel, cei din industria ferestrelor cu geamuri termopan înregistrează vânzări cu mult sub cele de acum câţiva ani. "În această perioadă avem vânzări mai mici cu 75%, comparativ cu perioada de dinaintea apariţiei crizei financiare. Luna aceasta, august, nu ne-a căutat nimeni, puteam să ne luăm