Programul de compromis dintre PDL şi PSD transformă cota unică, apărută ca „stindard al dreptei“ politice, într-o pårghie de „echitate fiscală“, care nu va ajuta însă decåt puţini săraci. Mulţimea de măsuri populiste care însoţesc cota unică în programul hibrid de guvernare PDL-PSD, în fapt o compilare a celor două platforme electorale, întăreşte caracterul de stånga al politicii fiscale care va fi aplicată în anii următori şi
Programul de compromis dintre PDL şi PSD transformă cota unică, apărută ca „stindard al dreptei“ politice, într-o pårghie de „echitate fiscală“, care nu va ajuta însă decåt puţini săraci.
Mulţimea de măsuri populiste care însoţesc cota unică în programul hibrid de guvernare PDL-PSD, în fapt o compilare a celor două platforme electorale, întăreşte caracterul de stånga al politicii fiscale care va fi aplicată în anii următori şi slăbeşte veniturile bugetare. Cu o politică fiscală relaxată şi cu promisiuni de onorat pentru diferite categorii sociale, cele două partide susţin totuşi că vor ţine sub control deficitul bugetar şi stabilitatea macroeconomică. Programul de guvernare îndepărtează temerile privind majorarea unor impozite, exprimate de analiştii economici, dar nu arată cum vor fi găsite resursele financiare. Evoluţia economică ar putea să contrazică optimismul programului, iar creşterea impozitelor ar putea să reapară în discuţie anul viitor.
Potrivit acestui program, cota de impozitare directă de 16% a veniturilor va fi menţinută, dar totodată va fi asigurată „echitatea în repartizarea sarcinii fiscale pentru persoanele cu venituri mici, prin acordarea de compensaţii şi deduceri fiscale“. Amendamentul aparţine PSD, care prevedea în platforma electorală impozitarea diferenţiată a veniturilor persoanelor fizice. PSD intenţiona să aplice un impozit de 10% pe veniturile salariale mai mici decåt salariul mediu brut. În ur