Multe dintre locurile de muncă vacante în acest moment sunt în domeniul vânzărilor, fie că este vorba de asigurări, fie că este vorba de alte domenii. Pe de altă parte, fluctuaţia de personal în branşă este foarte mare. Care sunt explicaţiile? Sursa: VLAD STĂNESCU
Sute de joburi în vânzări sunt active în acest moment pe site-urile de recutare, iar cererea de angajaţi în domeniu pare să fie constantă. Cum se explică acest lucru în condiţiile în care un job este greu de găsit mai ales pe criză? Sunt angajatorii prea pretenţioşi sau sunt candidaţii prea slab pregătiţi?
Recruterii spun că angajatorii caută acum persoane capabile să câştige încrederea clienţilor. “Nu mai este de ajuns doar să câştigi un client, ci trebuie să ştii cum să îl menţii în portofoliul companiei. Acest lucru se datorează pieţei competitive în care sunt din ce în ce mai multe oferte, iar cererile sunt categoric mai puţine. Aşadar, se “cumpără” mai mult încrederea în persoana de vânzări decât brand-ul sau produsul unei companii”, a explicat Beatrice Gălăţanu, consultant al firmei de recrutare AIMS.
Onestitate și ascultare activă
Astfel, un candidat care aspiră să ocupe un post în vânzări trebuie să deprindă arta de a asculta activ, de a înţelege cât mai bine nevoile cleintului şi de a-l sprijini în luarea deciziilor. “În aceeaşi măsură, persoanele de vânzări ar trebui să fie oneste şi alături de clienţii lor, în aşa fel încât să consolideze o relaţie bazată pe încredere. Deşi în piaţă se cer oameni de vânzări agresivi, care să deschidă rapid uşi, asta nu aduce neapărat companiei vânzătoare un beneficiu, decât pe termen scurt. Aşadar, o persoană de vânzări trebuie să aibă energia de a deschide uşi, însă e important ca aceasta să fie canalizată mai apoi spre account management şi customer service”, a adăugat consultantul AIMS.
Astfel stând lucrurile este dificil pentru o pers