Foto: Thinkstock Până nu demult – nici o sută de ani să fi trecut – parfumul a fost apanajul celor bogaţi. Doar ei îşi permiteau să cumpere serviciile parfumerilor şi ingredientele pentru formula perfectă. Odată cu avansul ştiinţific şi cu descoperirea de noi compuşi, mai ieftini, odată cu inovarea echipamentului necesar pentru transformarea unui atelier de manufactură într-o fabrică, parfumurile au început să apară şi în vieţile oamenilor obişnuiţi, iar o dată cu creşterea consumului, după cel de-al doilea război mondial, a devenit chiar o banalitate. Desigur, mai există încă fragranţe care nu sunt accesibile publicului larg. De regulă, acestea sunt ediţii limitate, create de parfumeri renumiţi.
La începutul anilor 2000, omul de rând a înţeles că şi el are dreptul la un parfum unic, care să-l reprezinte şi să-l diferenţieze de restul utilizatorilor de fragranţe comune. Şi aşa s-a născut o nouă modă în industrie: parfumurile de comandă.
Cu cât aromele devenau mai comune şi mai populare, cu atât inovaţia şi-a făcut mai mult loc în viaţa de zi cu zi. De la creatorii de parfumuri cu arome bizare, precum cele de mâncare, la alţii care au folosit ultimele descoperiri tehnice şi ştiinţifice pentru a crea ceva unic. Şi nimic nu a avut mai mult succes decât parfumul personalizat... Ce poate spune mai multe despre tine şi ce poate fi mai apropiat de gustul tău decât un parfum făcut chiar de mâna ta? De fapt, ar fi impropriu să spunem că parfumurile de comandă sunt făcute chiar de clienţi, dar aceştia contribuie atât de mult la alcătuirea propriei fragranţe, încât nu e mare diferenţă.
Există o mulţime de ateliere unde se pot face parfumuri la comandă. De regulă, fiecare dispune de o gamă variată de arome şi ingrediente pe care le pune la dispoziţia clientului. Într-un astfel de atelier vei putea mirosi şi analiza fiecare aromă în parte, vei putea decide c