Hyundai a lansat pe piața europeană o nouă versiune a modelului i20. Un design exterior ușor modificat, un habitaclu mai arătos și o gamă de motoare îmbunătățită, sunt „armele“ care amenință Ford Fiesta, VW Polo, Opel Corsa sau Renault Clio.
Au trecut vremurile în care lansarea sau relansarea unui model Hyundai era ușor trecută cu vederea de marile grupuri auto europene. Acum, fiecare eveniment de acest fel este privit cu interes și, uneori, cu teamă. E drept că la capitolul imagine brandul Hyundai nu are încă notorietatea unui Volkswagen sau a unui Opel, însă cine privește în spatele perdelei de fum reprezentată de un nume poate descoperi cifre cel puțin interesante, care arată destul de clar că mulți dintre clienții din Europa nu mai cumpără o mașină doar pentru emblema de pe capotă sau țara de proveniență.
În 2011, de exemplu, vânzările mărcii Hyundai în Europa au crescut cu 12%, în timp ce piața totală a scăzut ușor, iar cea mai căutată marcă, Volkswagen, a crescut cu doar 10%. În plus, atât în clasa mini (A) cât și în cea compactă (C), Hyundai are câte un reprezentant în top 10. Dintre clasele mici, doar modelele de top din segmentul subcompact (B) par să fi scăpat de spectrul măcii coreene.
În pas cu liderii
Motivele lipsei unui model Hyundai din Top 10 al clasei B erau mai mult decât evidente. Atât la capitolul design, cât și la motorizări și dotări de serie sau opționale, i20 se afla sub rivalii săi. Doar prețul mai avea darul de a seduce clienții care își asumau riscul de a renunța la un brand european consacrat pentru un nou-venit asamblat prin India sau Turcia.
Conform oficialilor Hyundai, costurile de producție reduse din aceste țări au ajutat Hyundai să asigure profitabilitatea modelului chiar dacă prețul de vânzare era redus. Cum argumentul preț nu pare să fi fost suficient pentru clienți, inginerii și designerii europeni ai Hy