Conflictele vor fi „mediate” de firma de asigurări
Noul proiect al Legii sănătăţii prevede că asiguratorul de malpraxis va prelua diferendul dintre pacient şi unitatea medicală şi va fi obligat să plătească şi despăgubiri morale, nu doar materiale, aşa cum se întâmplă în prezent. „Tehnic, bolnavul respectiv va face o cerere către unitatea sanitară, pentru că orice medic lucrează într-un sistem organizat, că este privat, că este de stat, şi în baza acelei cereri, la care ataşează o serie de documente medicale şi în care se specifică de fapt ce solicită, se va rezolva acest conflict apărut fără voia ambelor părţi, într-un mod mai simplu şi pe criterii amiabile”, a explicat procedura doctorul Sorin Gârbacea (foto), vicepreşedinte Colegiul Medicilor Braşov. Astfel, cererea primită de la pacient este trimisă de unitatea medicală vizată la societatea de asigurări, care va analiza cazul şi care, în termen de 30 de zile, dă un rezultat.
Medicii braşoveni consideră noua prevedere este una binevenită pentru că nu se vor mai trece prin atâtea comisii ca până acum. „Eu cred că marea majoritate a cazurilor de malpraxis se vor rezolva prin aceste înţelegeri amiabile. Cazurile de malpraxis treceau prin două faze sau la două instituţii: la Colegiul Medicilor, care, prin comisiile de specialitate, le analiza, dădea o rezoluţie finală, ce fie era acceptată, fie nu era acceptată, şi atunci se adresau la Colegiul Naţional de la Bucureşti, care relua cazul”, a precizat medicul. Dacă soluţia finală pe partea medicală nu era acceptată de reclamant, se ajungea în instanţă.
11 medici reclamaţi la Braşov, doar în 2012
Colegiul Medicilor Braşov a soluţionat, de la începutul acestui an, 11 dosare de malpraxis, dintre care niciunul nu s-a finalizat cu sancţiune. Trei dintre acestea au fost însă contestate şi dosarul se află pentru o nouă reanalizare la Com