Artiştii care umpleau sălile în „Epoca de Aur“ sunt încrezători că ritmurile care i-au consacrat vor rezista peste timp. „Adevărul“ a întrebat două vedete din epoci diferite despre supravieţuirea muzicii uşoare în concurenţa cu noua generaţie.
Vă mai aduceţi aminte de Aurelian Andreescu, Margareta Pâslaru, Stela Enache, Florin Bogardo, Dan Spătaru, Aura Urziceanu, Mirabela Dauer, Angela Similea sau Elena Cârstea? (Lista este, evident, mult prea scurtă pentru a ilustra întreaga istorie a muzicii româneşti.)
Citiţi şi:
Paula, Ovi şi Nightlosers fac spectacol
Ei s-au consacrat ca „mari voci", un termen măgulitor, dispărut astăzi şi introdus cu forţa în alfabetul limbii de lemn. Acestea au fost vedetele care umpleau sălile de spectacole pe litoral înainte de 1989 şi care realizau în nopţile de Revelion show-uri de varietăţi, răsunătoare pentru perioada respectivă, depăşite în Europa doar de francezi sau de italieni.
Concursuri de compoziţie sau discoteci
Orice tânără speranţă visa, pe atunci, când Hollywoodul era prea departe, iar televiziunile private nu fuseseră inventate aici, să ajungă pe scena de la Mamaia.
Forţa cu care s-a propagat acest gen de muzică, mai ales în anii '70-'90, îi atrăgea ca un magnet pe copii către mirajul reflectoarelor, un apetit de altfel de actualitate.
Se purtau concursurile de compoziţie sau întrecerile de karaoke după piese ale unor consacraţi ai scenelor. După 1989, societatea românească şi-a schimbat conducătorul, dar şi-a schimbat şi gusturile, iar muzica uşoară a fost încet-încet trecută într-un con de umbră. Artiştii activi în '90 au continuat să producă în continuare, din păcate, pentru un public din ce în ce mai restrâns.
Iar odată cu intrarea tehnicii în viaţa muzicală de la noi, butoanele caselor de producţie au înlocuit scrâşnetul melodios al corzilor de