Primăria Capitalei nu are prea multe metode de a opri prin justiţie greva spontană a angajaţilor RATB, pentru că nu este vorba de un protest declanşat conform procedurilor legale şi nu există sindicate care să poată fi acţionate în justiţie, au explicat, pentru NewsIn, surse judiciare.
Primăria poate doar să-i dea în judecată individual pe toţi protestatarii şi să le desfacă contractul de muncă, lucru puţin probabil.
Şoferii RATB au refuzat, miercuri, să iasă pe trasee, nemulţumiţi de faptul că bugetul Regiei este prea mic şi va ajunge doar până în luna august. Şoferii se tem că le-ar putea fi reduse salariile şi se plâng că deja le-au fost reduse veniturile în ultimele luni. Angajaţii RATB mai sunt nemulţumiţi de relaţia cu reprezentanţii Regiei, spunând că liderii sindicatelor nu îi reprezintă. Protestatarii spun că dacă se va realiza o rectificare bugetară joi vor ieşi la muncă, însă vor o garanţie scrisă că se va întâmpla acest lucru.
Edilul Capitalei a explicat că toate prevederile din contractul colectiv de muncă rămân în vigoare, iar salariile angajaţilor RATB nu vor fi reduse. Potrivit primarului, salariul mediu net la RATB este de 2.400 de lei, plus bonuri de masă în valoare de 1,5 milioane de lei.
Primăria Capitalei nu are prea multe metode de a opri prin justiţie greva spontană a angajaţilor RATB, pentru că nu este vorba de un protest declanşat conform procedurilor legale şi nu există sindicate care să poată fi acţionate în justiţie, au explicat, pentru NewsIn, surse judiciare.
Primăria poate doar să-i dea în judecată individual pe toţi protestatarii şi să le desfacă contractul de muncă, lucru puţin probabil.
Şoferii RATB au refuzat, miercuri, să iasă pe trasee, nemulţumiţi de faptul că bugetul Regiei este prea mic şi va ajunge doar până în luna august. Şoferii se tem că le-ar putea fi reduse salariile şi se plâng că deja